:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)



23 októbra 2020

Gaštanové jazýčky

 Vitajte!

Včera sme mali doma "obrovskú chuť" na niečo sladké a dobré.... a z gaštanov a keďže gaštanové jazýčky máme radi, padla voľba na ne. Recept je môj, rokmi overený, nenáročný na čas i suroviny. Spolu s tuhnutím zákusok môžete podávať do hodinky ☺


GAŠTANOVÉ JAZÝČKY


Potrebujeme:

250g gaštanového pyré

20g zmäknutého masla

50g vlašských orechov

50g detských piškót

1PL práškového cukru

1KL rumu (alebo rumovej arómy)

A na záver 200g čokolády (ja som použila 82%)

1PL tuku


POSTUP:

Orechy, cukor a piškóty spolu zmixujeme na prášok, následne pridáme pyré, rum a maslo a vypracujeme stredne pevnú hmotu, z ktorej tvoríme jazýčky. 


Mne vyšlo 6 kusov o váhe 65g. 


Cesto nemusí odstáť, hneď máčame v čokoláde a necháme na chladnom mieste stuhnúť. 


Podávame s kopčekom šľahačky. Prajem dobrú chuť!




Kubko bol prvý ochutnávač, síce sa vyjadril, že je to málo sladké, ale o chvíľku si pridal ďalší kúsok 😘

Prajem vám krásny víkend! My sa dnes na obed chystáme celá rodinka dať sa očkovať proti chrípke. Ja sa dávam už niekoľko rokov, pre mojich chlapov to bude premiéra... Dnešný rok sú nedostatkovým tovarom :-)

A.

24 komentárov:

  1. Hmmmm, to vypadá moc zajímavě. Přeji poklidný víkend. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a prajem úspešný týždeň v rámci možností :)

      Odstrániť
  2. Jazýčky mám rada, niekedy vyskúšam. Gaštany popadajú každú chvíľu. Minulý rok sme mali máličko.
    Prajem pekný víkend

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to taký retro zákusok, ale môj mužíček by ho jedol aj každý deň :)
      Ďakujem, pekný večer prajem.

      Odstrániť
  3. Looks so yummy .
    We had a flu jabs a couple of weeks ago.
    Have a great Friday.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, vypadá to neuvěřitelně lákavě. Já jsem kaštany nikdy nejedla, ale mohla bych to zkusit 😊 měj se krásně, Hanka z ciculka.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je škoda, je ale rozdiel pečené gaštany a gaštanové pyré. Práve sme dojedli pečené gaštany, mňam :)
      Tak verím, že Ti budú chutiť...

      Odstrániť
  5. Adinko, vypadají skvěle. Pyré jsem nikde neviděla, kupovala jsem ho v Marks and Spencer, ale ti mají v Praze otevřené myslím jen dva obchody...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Helenka,
      ja ho kupujem V L...i alebo K.......e, sú dobré, ale pozor na gramáž.
      Pekný večer, pá

      Odstrániť
  6. Vypadá to lákavě.Já jsem ochutnala kaštany před mnoha a mnoha lety.Nevěděla jsem,jak je připravit.Dala jsem je do trouby...po otevření jsem mohla malovat znovu čerstvě vymalovaný strop.Nevěděla jsem,že se musí drobet propíchat ☺☺☺
    Přeji nádherný víkend ☺

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No to musela byť zábava :) ani si to nechcem predstaviť.
      Pred pečením je dobré ich narezať, inak sa ťažko šúpu, ja ich už roky pečiem v soli...
      Prajem pekný týždeň a ďakujem :)

      Odstrániť
  7. Pysznie wyglądają muszę spróbować.
    dziękuję za przepis.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Uf, Aďka, to vyzerá veľmi mňamkovo, dala by som si jeden!
    Ja som asi chrípku nikdy nemala, ale v tejto situácii som sa chcela dať zaočkovať, bohužiaľ, vakcíny niet. Tak som sa na radu sestričky dala zaočkovať aspoň na pneumokoky, vraj tiež môže pomôcť. Dnes ráno som sa bola dať pretestovať. Dopadlo to dobre, ale to som aj čakala, lebo od vtedy, ako sme na dištančnom vzdelávaní, sedím sama doma, teda v podstate v karanténe.
    Prajem vám hodne zdravia!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka,
      máš pravdu, my na preočkovanie na pneumokoky ideme o týždeň, nemalo by sa všetko pichať naraz. Ja som mávala chrípku a vysoké horúčky, ale už niekoľko rokov nie a to sa teším.
      Super, že si OK, nás to čaká tento týždeň, teda to testovanie.
      Veľa zdravia aj Tebe, páá

      Odstrániť
  9. Aďko, to je zajímavý zákusek, ani netuším, jak může chutnat. :o) Ale se šlehačkou vypadá k nakousnutí.
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Dáši,
      ale naozaj ho nepoznáš? To je škoda, je mňamkový :-) ja tedy gaštanové pyré moc nemusím, ale tento koláčik mám rada, možno ho raz vyskúšaš aj Ty.
      Ďakujem aj Tebe pekný týždeň.

      Odstrániť
  10. To vypadá zajímavě! Jsem teda ostuda, protože kaštany jsem nikdy neochutnala, takže netuším, jakou mají chuť :O

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je škoda, u nás sú teraz v sezóne gaštany na stole každý deň :-)

      Odstrániť