:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)



28 marca 2022

Už rastú...

...

Cez víkend sme sa vybrali na výlet do Gabčíkova, kde máme svoje miesta na hubárčenie :-)

A konečne sme našli Smrčkovce české /VERPA BOHEMICA/. Ptrí medzi jednu z prvých jarných jedlých húb.

Napriek veľkému suchu už vykukovali, na druhý deň sme však nenašli nič... Poznáte a zbierate tieto huby???

Gabčíkovo (Čiliský potok a Dunaj)





A spracovala som ich do rizota :-)

Prajem vám krásny a úspešný nový týždeň!

A.

11 komentárov:

  1. Looks a great trip .
    Enjoy your week.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Aďko, to jsou krásné houbičky, jako z pohádky. Na houby chodím moc ráda, ale sbíráme jen klasiku - hřiby, křemenáče, kozáky, podhřibáky... Vše ostatní jsou pro mě prašivky. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Lenka,
      klasika je klasika. Ale za kilo sušených smrčkov a smrčkovcov nám Francúzi núkajú 1000 Eur :-) tak to asi nebude "prašivka".
      Maj sa pekne.

      Odstrániť
  3. Adinko, znám je, ale v lese jsem je asi nikdy neviděla.
    To rizoto vypadá skvěle.
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak tuto houbu jsem snad ani neviděla.Navíc bych se bála,když ji neznám.Milovala jsem chodit po lese a hledat "praváky".Ale to je opravdu móóóc dávno.Dnes mně nohy nechtějí nosit po chodníku,natož v lese...Děti mi vždy přinesou,abych měla na zimu do bramboračky.
    Přeji krásné dny celé rodině ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já jsem na houby úplný laik, takže je neznám :O. Houby mám ale ráda :).

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Adi, tyto houby neznám a měla bych strach je sníst. Ale věřím, že jsou jedlé. :o)
    Měj krásný večer. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dáši,
      to sú asi najchutnejšie huby, aké som jedla. Mne napríklad nechutia hľuzovky :-)
      A neboj, manžel je mykológ, pozná všetky huby...
      Pekný večer aj Tebe!

      Odstrániť
  7. Milá Moje, ty jsi prostě CHEF, protože Smrž je jednoznačně velká delikatesa. Já sama je měla snad jen 2x, ovšem nikdy jsem je nepřipravovala. ☺♥ Jsi dobrá!!!
    Krásný den přeji.
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Eri,
      až sa červenám, ako si ma ohodnotila :-)
      Veru, sú to delikátne huby a už viem, čo Ti pošlem nabudúce... Smrčky české napríklad plním mäsom a syrom a to je naj jedlo.
      Krásny dník aj Tebe, pá

      Odstrániť
  8. Powiem Ci szczerze, że jeszcze nigdy nie widziałam takich cudów ! :)
    Wyglądają niepozornie ale skoro tak dużo kosztują to pewnie są wybitnie smaczne :D
    Uściski słoneczne.
    K.

    OdpovedaťOdstrániť