:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)



18 júla 2018

Víkend

Vitajte!
Ďakujem vám za všetky komentáre k predchádzajúcemu príspevku.

...tentokrát nás cesty zaviedli na dva výlety, ktoré sme si užili a prialo nám i počasie :-)
Sobotu sme strávili na bratislavskom hrade a v centre. Dokonca sme sa /nechtiac/ zúčastnili aj dúhového pochodu :-)))
Tak aspoň pár záberov...
BRATISLAVA




park


A výhľady z hradu


Ufo


Prezreli sme si všetky výstavy na hrade a samozrejme, aj poklad :-)


Nedeľu sme strávili na Mŕtvom rameni Dunaja a v centre mesta.

 KOMÁRNO


Komárňanský región sa rozprestiera na ľavom brehu Dunaja, vo východnom cípe Žitného ostrova, pri dolnom toku Malého Dunaja, Nitry a Žitavy.
Je teda nielen najjužnejším, ale aj najnižšie položeným miestom v Slovenskej republike. Okres zahrňuje 40 obcí, kde na rozlohe 1045 km2 žije 108 911 obyvateľov. 


Námestie Európy, každý domček predstavuje jeden štát, teda ich je 27 /i keď v EÚ ich je už 28/.




A stihli sme navštíviť na námestí Európy aj čajovňu. Dali sme si zelený čaj s mangom a roiboos s exotickým ovocím.





Nepohrdli sme ani zmrzlinou :-)


Na záver ukážka mojej novej výšivky


Neviem ako u vás, ale u nás už druhý deň fúka taký silný vietor, že nám zlomilo figovník aj s veľa figami :-(


Internet tiež štrajkuje, lebo tento príspevok vkladám už tretí deň. Snáď sa dnes zadarí...

Majte sa krásne,
A.

16 komentárov:

  1. Adi,
    posílám letní pozdravení!
    krásné fotky z výletů- s modrou oblohou nad hlavou..
    myslím, že jste si to báječně užili!!!
    měj se moc hezky, zmrzku bych si dala :o)
    těším se na celou výšivku
    Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Jarka,
      krásnu modrú oblohu sme veru mali celý víkend...
      Výšivka ešte potrvá, ale budem sa snažiť :-)
      Pekný večer,
      A.

      Odstrániť
  2. Aďko, krásný výlet jste si udělali, super fotky :)
    Měj se prima, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Peťka,
      za milý komentár :-)
      Pekný večer

      Odstrániť
  3. Aďka, do BA sa aj ja chystám s Lenkou, ale čakáme, kedy jej dcéra dostane už byt, malo to byť pôvodne v zime, ale asi nepovedali ktorú :-(
    Komárno takéto nepoznám, bola som tam niekedy v roku 1983.
    Čajovnička úplne super, čajíky isto parádne, aj Kubkovi chutilo :-)
    U nás síce nefúka, kopce to zadržia, ale od včera obeda v kuse prší.
    Škoda figovníka :-(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka,
      v BA určite strávite potulkami celý deň, my sa ešte chystáme do Ufa :-) a už sa teším, nikdy som tam nebola, i keď som v BA bývala...
      Z Komárna pochádzajú manželovi rodičia a žije tam časť zvyšnej rodiny, radi tam chodíme, je tam krásne a málo ľudí...
      Čajíky boli super.
      Páá

      Odstrániť
  4. Aďka, pekne ste si s rodinkou užili ... Maj sa dobre, prajem krásne prázdninové dni ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Adinko, udělali jste si moc hezké výlety. V Bratislavě jsem už dlouho nebyla, v Komárně jsme asi před sto lety přespávali na cestě do Budapešti, tahle hezky rozhodně nevypadalo.
    Fíkovníku je velká škoda, u nás dva dny pršelo, bylo to potřeba.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Helenka,
      do Komárna sa musíte ešte niekedy zatúlať, je krásne, mám ho veľmi rada :-)
      Veru tak, figovníku je veľká škoda.
      Pekné dni aj tebe, pá

      Odstrániť
  6. Konečně taky můžu napsat, že jsem někde byla! V Bratislavě. A moc krásně tam bylo. :-) Jen žádnou výstavu na hradu jsme nedali, škoda. Udělali jste si moc pěkný výlet.
    U nás taky fouká a občas sprche, ale nic dramatického. Fíku je velká škoda! Půjde úroda z něj ještě zpracovat?
    Měj krásný víkend, pa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bratislava má aj pekné zákutia :-) ešte sa chystáme plaviť po Dunaji, už sme dávno neboli.
      Figy nestihli ešte dozrieť, čo ma veľmi mrzí. Ale niečo ešte zostalo na druhej polke stromu...
      Ďakujem, aj Tebe krásny víkend.

      Odstrániť
  7. Pekne strávený víkend ste mali. Na Bratislavskom hrade som často, lebo ja si o sebe hovorím, že som turistom vo vlastnom meste. Aj sa tak vždy do mesta vychystám. Ruksak na chrbte, foťák v rukách a tvárim sa, že patrím medzi tých z lodí, čo kotvia na Dunaji :-) V Komárne som bola iba dvakrát, na obe návštevy mesta mám zvláštne spomienky. Pri prvej som tam bola nútene, keď sa nám cestou z Budapešti pokazil autobus. Doviezli nás za hranicu a tam sme vo vtedajšom hoteli Európa (neviem, či ešte existuje), čakali na ďalší. Bolo to neskoro večer, vlastne v noci. Pri tej druhej, to nebolo až tak dávno, už existovalo Námestie Európy. Vidím sa, ako sedíme na lavičke práve tam a moja sestra si prikladá na čelo octový obklad, ktorý sme boli vypýtať v nejakej reštaurácii. Predtým sme totiž boli v Kolárove a tam ju poštípal sršeň :-( Do Komárna by som mala ísť asi ešte raz, už by to azda stálo za to, tá návšteva mesta. Komárno ma však naposledy veľmi milo prekvapilo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme :-)
      My me mali na bratislavskom hrade, zrovna keď prebiehala jeho rekonštrukcia pred 12 rokmi svadbu a odvtedy som tam bola asi len raz :-) prekvapili ma tie zelené priestranstvá a záhrada, čo ma mrzí, už nie je k dispozícii pre verejnosť zlatý poklad a vtedy bol a pani ani nevedela povedať, kde vlastne je teraz...
      Hotel Európa v Komárne ešte je, vyberte sa k mŕtvemu ramenu Dunaja, tam sa vám bude páčiť a aj sa tam dobre najete. V Kolárove máme tiež rodinu, vlastnia tam polia, pestujú zeleninu a ovocie :-)
      No, ja by som po uštipnutí sršňom bola už dávno v záchranke, mám alergiu i na včely a dosť silnú...
      Tak snáď nabudúce budete mať krajšie spomienky.
      Pekné letné dni prajem.

      Odstrániť
  8. Juj, to ste mali nááádherný výlet a úžasné počasie vám vyšlo!!! Pozdravujem, Marta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Marti :-)
      Oba výlety sme si užili, väčšinou sme cez víkend buď v lese alebo na výlete...
      Pekný večer a pozdravujem.

      Odstrániť