:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)



13 júna 2023

Môj apríl + máj

Vitajte!

Bolo by načase zverejniť môj apríl a máj v skratke. Akosi som na to nemala chuť, preto budú tieto mesiace spojené. A to už máme pomaly polku júna...

A ako sa darilo Vám? 


KVETY

Milujem pivónie a orgován. Práve tieto kvitli v tomto čase. Aj my chvíľu robili spoločnosť v kuchyni ☺ 


KNIHA

Rada čítam a v poslednej dobe viac, ako vyšívam :-(


Julie KLASSEN - Panie z Ivy Cottage (2019)

Až po prečítaní tejto knihy som prišla na to, že kníh je viacej a majú svoje poradie, 3 som prečítala bez poradia a veľmi ma bavili. 

Je o priateľstvách, láske a tajomstvách.


Miro JAROŠ - Sny sa plnia (2020)

Rada čítam autobiografie a Miro mi bol vždy sympatický a od Superstar som mu držala palce. Rada som sa o ňom dozvedela niečo nové. Spolu s mojím bratom bývali spolu v Izraeli...

FILM

Kde raky spievajú (2022) vek: 12

Zaujímavý film, ani si neviem predstaviť, že by ma v detstve opustili rodičia i súrodenci a sama by som žila v močiari... Film sa mi páčil, odorúčam.


DOMÁCNOSŤ

Objednali sme vonkajšie elektrické žalúzie do celého domu, tak bolo treba sekať do stien, aby tam neboli lišty s káblami. Máme obrovské okná a zozadu aj balkón... Manžel vysekal a izby následne aj vymaľoval 💛 Pred montážou ešte stihol vymeniť všetky parapety za nové, krásne antracitové.


PRED:

PO:

Namaľovali sme aj záhradný domček (biela/olivová).


KOZMETICKÝ TIP

Pomarančové čistiace želé /15,-Eur/ 400g


Nedávno som na jarmoku objavila toto pomarančové želé na čistenie rôznych povrchov, napr. peňaženky, kabelky, topánok, gauča, crossiek a iného... je skvelé a aj nádherne vonia. Pred čistením sa najskôr vytvorí na hubke pena a s tou sa následne čistí. Odporúčam 👍


NIEČO DOBRÉ

PILOS - Active pomaranč-mango

Tento drink mi neskutočne chutí. Nie je presladený a cítiť v ňom aj pomaranč, aj mango. 👍

DARČEKY

V máji som oslávila narodeniny a tak vám aspoň nečo ukážem z darčekov.


Naľavo nový Mac book, napravo starší Mac book



 Podala som si Loto a vyhrala 5 Eur :-) Nabudúce sa snáď pošťastí väčšia suma



BEZLEPKOVÝ TIP

Tento keksík som si kúpila v Maďarsku. Sú to akoby dva extrudované krehké plátky zaujímavej chuti spojené jahodovým nepresladeným krémom. Mňam. U nás som ich zatiaľ nevidela, v Čechách neviem.


Z MOJEJ KUCHYNE

Bezlepkový tvarohový baranček k Veľkej noci


Špenátové halušky s nivovou omáčkou


Ryžový nákyp s mandarínkami a karamelom 


Pečené zemiaky s bryndzou


Hrachová kaša


Moravské koláčiky


Pirohy so slivkovým lekvárom

Bezlepové karamelové Éclair

Citrusové muffiny s polevou

Segedínsky guláš

Opičia bábovka

Perkelt z čerstvého sumca


Špargľové taštičky s prošutom a syrom podľa Helenky


Domáca pizza

Zahájili sme grilovaciu sezónu

NÁKUPY

Malé nákupy z Maďarska


DM
Išla som iba po fixku na obočie :-)



ZÁHRADKA

MAZNOŠ

Oslava 12. narodenín ❤ (28.5.)



Ďakujem za Váš čas a milé komentáre. Nech sa Vám darí.
A.

10 komentárov:

  1. juuuj dobre typy k vareniu :) ta hrachova kasa...je top...dakujem :) ten zahradny domcek je suprovy po novom natere...a dodatocne prajem vsetko len to najlepsie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme krásne.
      Často varím hrachovú kašu, na želanie syna :) Každý deň varím, tak to je len taká inšpirácia.
      Pekný deň!

      Odstrániť
  2. Caspita sono stati due mesi belli ricchi e la tua cucina ha sfornato tante cose buone.
    Ma come hai fatto a leggere e cucinare con anche gli operai in casa???

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Grazie per il tuo commento, mi ha reso felice. Devo stare al passo con tutto... Amo leggere e ricamare. Saluti dalla Slovacchia e vi auguro belle giornate!

      Odstrániť
  3. Adinko, opožděně gratuluji k narozeninám. Máme stejné stroje, já dostala bezrámečkový pod stromeček :o)
    Ráda jsem se podívala na tvůj přehled, přeji krásný červen. Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Helenka.
      Teším sa, že máme rovnaké "stroje", ako sa vraví, kto ich raz skúsi, iné už nechce :-)
      Krásny jún aj Tebe, pá

      Odstrániť
  4. Aďko zdravím. To je zase dobrot, u Tebe bych si pochutnala ! Zahradní domeček je krásný, moc se mě líbí. I u nás se malovalo, v září bude pokračování. Dodatečně také gratuluju Tobě i Alexíkovi k narozkám, hodně zdraví přeju. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Lenka,
      ďakujem za milý komentár i gratuláciu.
      Tak nie sme sami, čo maľovali, aj my budeme ešte pokračovať chodbou a hosťovskou...
      Maj sa krásne, pá

      Odstrániť
  5. Aďka, aspoň nie som v tom sama 😊, aj ja viac čítam ako vyšívam a dokonca som presne tak ako ty, teda neusporiadane, čítala Panie z ……. Varíš a pečieš samé špecialitky, mňam, mňam.
    Maj sa fajn!
    Paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka,
      stále vyšívaš viac ako ja :-)
      To je len malá ukážka môjho varenia...
      Pááá

      Odstrániť