:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)



22 septembra 2020

Ahoj september...🎈🎈🎈

... ahoj Rím.🎈🎈🎈 

3 "X 5" Besar Bahasa Italia Bendera Poliester Nasional Italia Banner  Kuningan Grommet Panas|italian flag|flags polyesterpolyester flag -  AliExpress

"Cestujte po Európe krížikovým stehom" je môj projekt, kedy raz mesačne zverejním novú krajinu, nové miesto.

Tentokrát je to Taliansko a jeho hlavné mesto Rím. 

Rím  nazývaný aj "večné mesto" má cca 2.500 000 obyvateľov, bol sídlom starovekého Ríma a jeho vznik sa datuje do doby bronzovej. V roku 1871 sa stal hlavným mestom krajiny.

Má vlajku z troch farieb, zelená symbolizuje nádej, biela je symbolom viery a červená , samozrejme lásky. I Keď Taliani sami radi žartujú o tom, že ich vlajka je odrazom hlavného národného jedla  - pizze s paradajkami, mozarellou a šalátom :-) Milujem Taliansko 💜

Taliansko je štát v južnej Európe na Apeninskom ostrove. K Taliansku patria aj dva ostrovy a to Sicília a Sardínia. Má niečo cez 60 miliónov obyvateľov, úradný jazyk je taliančina a mena Euro.

Má ostrovy s činnými sopkami Etna, Vezuv... Známe jazero Lago de Garda je nádherné, sama som ho kedysi navštívila.

Ich Fiat je moja srdcovka, Ferrari by stálo tiež za hriech :-) 

Mesto v meste "Vatikán" - v ktorom sídli pápež, hlava rímskokatolíckej cirkvi, stojí vraj tiež za návštevu. Keby niet "korony" zž by som tam bola ❤❤❤. 

V Taliansku je veľa kultúrnych pamiatok v baroku a rokoku, vo veľkom pestujú hrozno a vyrábajú víno, jedia pizzu a cestoviny, vyrábajú parmezán, prosciuto, olivový olej. A Toskánsko je môj ďalší veľký sen ☺

A tu je moja výšivka. Užívala som si ju...







Alexík mi asistoval pri fotení ☺☺☺


Kvietky zo záhradky


A tu je náš dnešný obed - fazuľový burger s prepeličím vajíčkom, syrom, zeleninou a domácim cesnakovým dipom. Je to môj recept a za tie necelé dva roky ho mám už "vypiplaný", robím ho raz týždenne na želanie a môj mužíček tvrdí, že je lepší ako ten mäsový ( kedysi jedol mäso od rána do večera, už 1,5 roka nesmie... ale zvykol si ), preto tá frekventovaná príprava :-)


Včera bol Kubko prvýkrát v kaderníctve, už je z neho mladý, pohľadný muž 😍😍😍 Čo poviete?


Prajem vám pekný deň!
A.

24 komentárov:

  1. loved your post. Yes, Kubko is a hansome little man. stay safe and well hugs

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thanks for the nice comment. Kubko is 8 years old and he really wanted a new hairstyle ... :-)
      Hugs

      Odstrániť
  2. Tak teda to mu pristane a je z neho veľkýýýý fešák!
    Burger vyzerá tiež veľmi jedlo :-)
    Aďka, idem od konca, lebo to vieš, že výšivka je to naj. Poznám trocha tieto predlohy a tiež som na ne už párkrát mala zálusk, takže máš za xxxx jednotku s hviezdičkou!
    Páááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme Danka,
      odovzdám mu odkaz :-) bude sa tešiť.
      A mohla by si si tento projekt vyšiť aj Ty a budeme mať "rovnakyý", to by bolo pekné.
      Pááá

      Odstrániť
  3. Świetny haft :) Kubko ma ciekawą fryzurę na pewno jest zadowolony :)
    A burger wygląda apetycznie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you very much!
      Kubko was satisfied and the hamburger was super ...
      Greetings

      Odstrániť
  4. Adinko, nebýt covidu, užívala bych si na jaře znovu Řím... Tak alespoň na tvé výšivce, která to úžasné město krásně charakterizuje.
    Fazolový burger taky občas dělám, dovedu pochopit, že pro chlapa je absence masa problém.
    Kubík skutečně roste a mění se - už to není chlapeček...
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Helenka,
      potešila si ma, že som Ti pripomenula Rím. Verím, že sa tam skoro opäť dostaneš :-) a ja tiež.
      Veru, už to nie je malý chlapček, čas je neúprosný...
      Pekné dni aj Tebe, pá

      Odstrániť
  5. Adi, krásná výšivka. Řím jsem viděla, sice je to už dávno, ale dodnes vzpomínám! Syn je frajer :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Peti,
      verím, že spomienky na toto krásne mesto Ti zostali dodnes.
      Kubkovi odkážem :-)
      Pekné dni aj Tebe, pá

      Odstrániť
  6. Mladý fešák a můj oblíbený Řím)))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Aďko, tvé křížkové výšivky jsou moc hezké, je vidět, že víš jak na to. A Kubkovi to sluší.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme Dáška,
      potešila si nás. Ty veľa cestuješ reálne, ja s ihlou v ruke :-)
      Pekné dni a víkend, pá

      Odstrániť
  8. Krásna výšivka. Akurát som si spomenula na maminu susedku ktorá už nie je medzi nami. Oni vždy vyšívala a háčkovala a kde čo robila.

    MÔJ 3 TRÍMESTER // DISCOVERINGGLAM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :-)
      Verím, že som Ti navodila len príjemné spomienky na susedku...

      Odstrániť
  9. W Rzymie byłam dawno temu ale mam nadzieje tam jeszcze pojechać. Super fryzurę ma Twój młody przystojniak:) Haft śliczny a burger wygląda pysznie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thanks for the nice comment.
      I haven't been to Rome yet. Kubko is growing fast ...
      I wish you a nice weekend

      Odstrániť
  10. Kochana to miejsce, w którym jeszcze nigdy nie byłam:)
    Kolejna piękna podróż na odwiedzających Twojego
    bloga Ad'ko!
    Wysłałam do Ciebie maila, zajrzyj proszę na pocztę :*
    Pozdrowienia słoneczne.
    Kasia

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Wesoły hafcik. Hamburger wygląda pysznie. Piękna fryzura.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem 👍
      Hamburger bol výborný a Kubko sa tešil z nového účesu 😜

      Odstrániť