:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)



23 októbra 2019

Karamelová bábovka

Pekný deň milé bloggerky!
Po dlhej dobe zase jeden recept na bábovku.
Piekla som ju pred pár dňami kamoške k narodeninám :-)
Milujem pečenie báboviek a cheescakekov.


KARAMELOVÁ BÁBOVKA
1 hrnček = 200ml

Potrebujeme:

4 vajcia
1 hrnček kryštálového cukru na karamel
1/2 hrnčeka kryštálového cukru
1 šľahačkovú smotanu 200ml
štipku soli
1 hrnček oleja
3 hrnčeky polohrubej múky
1 prášok do pečiva
8 karamelový ch cukríkov typu krowky
1PL karamelového krému LOTUS (nemusí byť)

POSTUP:

Cukor upálime na karamel, vlejeme zohriatu šľahačkovú smotanu a miešame do rozpustenia karamelu. Nakoniec vmiešame soľ.

Celé vajcia vyšľaháme s cukrom do peny, pridáme olej, preosiatu múku s práškom do pečiva a vychladnutý karamel so šľahačkou. Na záver vmiešame aj karamelový krém a nadrobno nasekané krowky.

Cesto vylejeme do formy, ktorú sme vopred vymastili a vysypali múkou a pečieme pri 170C cca 20 minút, potom teplotu stiahneme na 160C a ešte dopekáme cca 30 minút. Najlepšie je urobiť test špajdľou, či sa cesto nelepí, ale ak narazíte na cukrík, tam sa to lepiť bude :-)

Bábovku necháme vo forme chladnúť 20 minút, následne vyklopíme a pocukrujeme.
Prajem dobrú chuť! Kombinácia bábovka a šľahačka je super.









Figy sú z mojej záhradky. Stále ich dozrieva dosť, ani ich nestíham jesť :-)

Asi po roku sme boli v Ikei, potrebovala som čistič na kožu a ten ich je naj. Majú aj nové čaje, aspoň ja som ich doposiaľ nezaregistrovala, ten môj je biely a zelený čaj s príchuťou čerešní a nesmela chýbať ani ich bezlepková torta, ktorá najviac chutí Kubkovi...


Prajem vám pekný týždeň.

My sme opäť doma, Kubík má zapálený bedrový kĺb (päť dní po doliečení angíny) a po lieku na urgente dostal anafylaktický šok...tak sa liečime :-(

10 komentárov:

  1. Torta e quei fichi devono essere una delizia.
    Buona giornata.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Your's cake looks great :)
    https://haftyagaty.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Adinko, bábovka vypadá skvěle, seženu ty krovky a vyzkouším. Tedy fíku u ní mít nebudeme...
    Nezobrazil se mi tvůj minulý příspěvek - vy jste nakonec nebyli na svatbě!!! To mě moc mrzí! Doufám, že vás už všechny nemoci opustili a jste fit! Kubík si to tedy vybral na dlouho, doufám!
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Helenka za milé slová.
      Nie, nakoniec sme na svadbe neboli, Kubík bral antibiotiká a ešte to bolo aj vysoko infekčné, tak sme nechceli riskovať... ale som smutná, že som tam nemohla byť :-(
      Kubík ochorel znova, tak sme celý týžddeň doma...
      Snáď vám bude bábovka chutiť a figy by som Ti rada poskytla, ale asi by neprežili cestu :-)
      Pekné dni aj tebe, pá

      Odstrániť
  4. Ďakujem za receptík a Kubko nech sa rýchlo uzdraví♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za milý komentár a prajem pekný víkend ♥

      Odstrániť