:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)



01 mája 2019

TUSAL 2019

Máme tu TUSAL 4/2019.


Dnes podvečer manžel priniesol z lesa "krásne úlovky" húb z názvom 
Sírovec obyčajný / LAETIPORUS SULPHUERUS. Farba je od žltej po oranžovú. 
A takto rastie v prírode:

Foto od manžela

Priniesol ich veľa, časť som už rozdala :-)


Sú vynikajúce obalené ako rezne, takže dnešná večera bola jasná... Má niekto chuť?


Prajem vám pekný prvomájový večer, ten čas ale letí, čoskoro mám "opäť" narodeniny :-)
Dnes som však stihla s Kubinkom aj pusu pod čerešňou, žiaľ, nie rozkvitnutou, ale s malými čerešničkami... 
A.

16 komentárov:

  1. Nie wiedziałam,że te grzyby są jadalne.U nas też rosną ale nikt ich nie zbiera.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adi ,tak takové houby neznám a nesbírám. Vlastně jich je poměrně málo, které bezpečně poznám. Ale ráda je mám :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je správne, ľudia by nemali zbierať huby ktoré dobre nepoznajú. Zato moji chlapi sú šikovní, doma si čítajú samé atlasy húb, asi ich máme všetky, čo sú na trhu :-) Manžel je zanietený mykológ...
      Pekné dni aj tebe, pá

      Odstrániť
  3. áno ja mám chuť... lebo nikdy som podobné huby nejedla a priznám sa , keby som ich niekde v lese videla, ani by ma nenapdalo, že sú jedlé :-). Ale verím, že to môže byť úžasná mňamka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :-)
      Je to teda veľká mňamka, hlavne, keď sú takéto mladé, tie staršie už cítiť "arómou".
      Dnes boli opäť na obed, tak nech sa páči :-)

      Odstrániť
  4. Milá Aďko, sírovec jsem ochutnala jen jednou, obalovaný jako řízek a moc mi chutnal, ale nesbírala jsem ho já. U nás totiž neroste. Pa Romana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Romi,
      ja ho pripravujem rôzne, ale ako rezeň je to asi najrýchlejšie :) Možno ho raz nájdeš aj ty vo svojom okolí.
      Pekný víkend, pá

      Odstrániť
  5. Tak ja by som si dala tiež :-) To sú pre mňa neznáme huby a neviem, či som ich niekedy videla. Krásny máj♥

    OdpovedaťOdstrániť
  6. J'ai l'impression que ton mari et toi vous êtes des connaisseurs en champignons, Ad'ka! Comme ça doit être bon! Malheureusement, je ne les connais pas assez bien pour les ramasser et je me contente souvent de les prendre en photo. Bonne journée!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. My husband is mycologist, loves collecting, archiving and microscopy of mushrooms ... we have mushrooms often :-)
      I wish you a nice weekend ♥

      Odstrániť
  7. To niesamowite, bo u nas chyba nikt huby nie je.
    Nawet nie wiedziałam,że są jadalne ale przynaje,że talerz z daniem wygląda smakowicie :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie z Polski :)
    Kasia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you for your nice comment. They are edible ... I wish you Kasia a nice weekend :-)

      Odstrániť
  8. Aďko, tyto houby neznám, ale oběd vypadá výtečně.
    Přeji prima víkend. D.

    OdpovedaťOdstrániť