:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)



14 júna 2019

... bazová limonáda a srdiečko...

Vitajte!
Ďakujem za milé komentáre a teším sa, že sme sa aspoň virtuálne spolu poprechádzali a vystúpili na tretí najvyšší vrch v Karpatoch - Vápennú.

Je čas bazy čiernej a tak ako každý rok i tento som musela pripraviť  bazovú limonádu. Chystám sa aj na sirup, tak snáď to ešte stihnem :-)
Určite máte každá gazdinka svoj recept, ja pridávam ten môj, aby som ho (ako každý rok) nemusela pracne hľadať.

BAZOVÁ LIMONÁDA

3L prevarenej vody
6 veľkých kvetov bazy čiernej
1 citrón
200g kryštálového cukru

POSTUP:

Bazu prepláchneme, vložíme do pohára, zalejeme vodou, pridáme cukor a plátky citróna. Pohár prikryjeme servítkou a necháme odstáť 24 hodín.
Na záver limonádu precedíme cez jemné sitko alebo plátno a uložíme do chladničky.
Podávame vychladenú s kolieskom citróna a ľadom :-)
Na zdravie!!!




A opäť som srdiečkovala. Toto bolo pre milú pani Andrejku 😜







Uvarila som aj džem jahodovo - rebarborový, je príjemne sladkokyselý a "len" tri poháre (pre chuť). Poznáte túto kombináciu?


U nás je dnes tak horúco už od rána, že Alexík pri venčení začal vracať, dostal epileptický záchvat a odpadol (našťastie sme boli iba na našej ulici) a od rána chrčí... snáď to rozdýcha a bude lepšie. Konečne si ľahol vzadu v zimnej záhrade ...


Prajem vám pekný deň a ešte krajší víkend!
A.

10 komentárov:

  1. Ja mám svoje recepty napísané v zošite, Je už starý, ošúchaný.
    Srdiečko je krásne a psíka mi je ľúto lebo je veľmi milý. Aspoň na fotkách.
    Prajem krásny víkend!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :-)
      Aj ja mám recepty aj v zošitoch, ale môj blog je tiež môj zošiť :-)
      Pekné dni a pozdravujem!

      Odstrániť
  2. Adinko, limonáda i srdíčko vypadají báječně - každé po svém :o)
    Doufám, že Alex je v pořádku! Aaron snáší ty horka celkem dobře, je pravda, že je mladší a naprosto zdraví...
    Tak se držte a mějte hezkou sobotu, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Helenka,
      za milé slová.
      Alexík sa už má lepšie, dnes sa ochladilo, to je niečo preňho :-) Má už osem, žiaden mladík...
      Keď bol mladší, s teplom nemal problém. Škrabkám Aarona.
      Maj sa krásne, pá

      Odstrániť
  3. Aďko, bezový sirup jsem letos nestihla, ale dcera ho dělala a je výborný. Já jsem si ho jen nasušila. :o) Alexíkovi v tom horku asi není nejlíp, naše Terri polehává stále ve stínu.
    Přeji krásnou neděli a srdíčko je kouzelné. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Dáška :-)
      Na sirup sa ešte chystám, ak tedy ešte nájdem rozkvitnutú bazu...
      Alexík bývy v dome, von chodíme len skoro ráno a v noci, inak von nechce.
      Pekné dni, pá

      Odstrániť
  4. Tie horúčavy dávajú zabrať nie len ľuďom, ale aj zvieratkám. Dúfam, že Maxík sa má už lepšie. Bazová limonáda je skutočne skvelé letné osvieženie. Prajem všetko dobré.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede

    1. Ďakujem Moni :-)
      ...asi preklep... Alexík sa má už lepšie. Tie horúčavy nerobia dobre ani nám ľuďom.
      Pekné dni prajem.

      Odstrániť
  5. Mmmh, die Limonade ist bestimmt sehr erfrischend, die Marmeladenkombi kenne ich auch, sehr sehr lecker.
    Und das kleine Herz hast du toll fotografiert, liebe Ad'ka,

    viele Grüße an dich, Jutta

    OdpovedaťOdstrániť