:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)



18 januára 2019

...ružičková sada...

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre k predchádzajúcemu príspevku.

Konečne mám doma šijací stroj z opravy. Tešila som sa, že konečne bude všetko v poriadku a nebude mi spodnú niť vyťahovať spredu...avšak on šije tak isto, ibaže teraz vyťahuje vrchnú niť zospodu :-) A záver z opravy bol, že je ok, nič mu nie je a je iba zaprášený...

No i napriek tomu som šila, už dlho som sa na túto (fuksiovú)  sadu tešila, v predstavách som ju nosila asi rok. Je pre kamarátku do nového domčeka, osuška so srdiečkom anjela (naplnené levanduľou).

A zakvitli aj  hyacinty a tá vôňa... škoda, že sa nedá prenášať.
Biely bude mať čoskoro ďalší kvet.










Takto "divne" vyzerá spodný steh a nezaberá ani nadstavenie nite...


vrchná niť
Aktuálna foto výšivky:


Prajem vám krásny piatok a nadchádzajúci víkend. 
U nás dnes svieti slnko ako na jar...
A.

17 komentárov:

  1. Milá Aďko, sada s výšivkou se ti moc povedla, je nádherná a kamarádce udělá radost. Hezký víkend, Romana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Romča,
      ďakujem krásne za milé slová, potešila si ma :-)
      Kamoška má rada hand made.
      Pekný víkend aj Tebe, pá

      Odstrániť
  2. To mi je ľúto, že stroj ani po oprave neposlúcha. Keby človek vedel, že keď kúpi nový bude mu slúžiť pár rokov, aj by to urobil, aspoň ja. Ale je to ako kupovať mačku vo vreci, nevieš, či sa kúpa vydarí. Aďka, ale súpravička je perfektná, ba luxusná!
    Teším sa na novú výšivku!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Danka.
      Tento stroj som reklamovala, keď mal pár dní do dvoch rokov, a to som ho prvý rok takmer nepoužívala... takže je nový, drahý a už sa bojím kúpiť si ďalší stroj.
      Chcela som vyrobiť niečo iné, čo sa nedá kúpiť ...
      Pekný víkend, pá

      Odstrániť
  3. Aďka, hyacinty máš prekrásne ... Nádherná je aj tebou vytvorená sada pre kamarátku ... Ty to proste vieš pekne vyzdobiť ... Maj sa dobre ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ešte sa vrátim k tým niťkám ... Vrchná miť je v poriadku a spodnú máš buď veľmi navoľno, dá sa regulovať šroubíkom na puzdre cievky ... návod by mal byť v múdrej knihe, ktorú si ku stroju dostala ... Alebo mne to takto šije, keď mám zle navlečenú niť ... či vrchnú, alebo spodnú. Stačí malá odchylka a už to nie je ono ...

      Odstrániť
    2. Lauri,
      ďakujem za pochvalu a podporu. Si super.
      Tu sú stroje, ktoré mám, ten obyčko nešije už vôbechttps://adkaslovakia.blogspot.com/2017/01/laska-na-prvy-pohlad-liebe-auf-den.html
      Myslím, že to robili, keď som stroj reklamovala, dá sa iba regulovať napnutie nite, ale na cievke nie je žiadny šróbik...
      Ďakujem za pomoc, ale som z neho (myslím stroj) zúfalááá...
      Pekný víkend, pá

      Odstrániť
    3. Veď sa mi aj zdalo, že máš Singer, len som si nebola istá ... Confidence mám aj ja a presne tak ako tebe mi šije, keď si nedám pozor a zle navlečiem hornú niť ... V tej drážke na navlákanie čo je vľavo, je taký kovový hák , a na ňom sa musí niť zachytiť ... Ja si vždy dávam na to pozor a niť vediem pomaly a opieram ju o kraje otvoru pekne dookola a skontrolujem, či sa niť zachytila ... Popisujem to takto lopaticky, neviem, ako to lepšie vysvetliť ... Aďka skús ešte to, a ak to nepomôže, potom už neviem ... Mne sa to totiž tiež dosť často stáva ...

      Odstrániť
  4. Adinko, mám letitý stroj a když si začne stavět hlavu, jsem zoufalá...
    Sada se ti velmi povedla, vidím, že taky "jedeš" v hyacintech... mám je moc ráda!
    Měj hezký zbytek neděle, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Helenka, si zlatíčko :-)
      Viem, že máš rovnako rada hyacinty, vidím ich u Teba... sú to krásne kvietky.
      Pekný večer aj Tebe a pozdravujem, pá

      Odstrániť
  5. Hyacinty mám veľmi rada, ale trošku mi prekáža ich silná vôňa. Aj teraz mi tri kvitnú , ale je zaujímavé , že zatiaľ nevoňajú, možno preto, že ich mám na chodbe, kde je chladnejšie. Prajem pekný zažiatok týždňa a pri šití nech sa darí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tie moje sú v kuchyni na okne, ťahá od okna, ale voňajú nádherne. Mne tá vôňa neprekáža :-)
      Pekný deň a ďakujem.

      Odstrániť
  6. Ahoj Aďka, ja nešijem, tak neviem ani poradiť. Ale krásne veci vyrábaš, klobúk dolu.
    Prajem krásny deň.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Emily,
      ďakujem ua Tvoje slová, vážim si to.
      Krásny dník aj Tebe, pá

      Odstrániť
  7. Wunderschön ist dein Engelkissen geworden, leider kann ich keinen Hyazinthen-Duft vertragen, davon bekommen ich sofort heftige Kopfschmerzen, aber im Garten, wenn sie im April blühen, freue ich mich an den Blüten.
    Und dein Stickfortschritt gefällt mir auch sehr gut. Liebe Grüße, Jutta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danke sehr :-)
      Ich mag Hyazinthen, auch die Duft...
      Alles Gute!

      Odstrániť