:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)



20 novembra 2018

Vaječný likér na Vianoce :-)

Vitajte!
Ďakujem za všetky milé komentáre, ktoré ste mi zanechali.

Priznám sa, každý rok musím urobiť domáci vaječný likér, mám svoj osvedčený recept, ale občas vyskúšam aj iný, niečim nový a zaujímavý...  Tie z obchodu sú podľa mňa nepožívateľné a nechutia mi :-(
Včera som jeden objavila a keďže tento vaječný likér musí zrieť minimálne 3 týždne  a čím dlhšie, tým lepšie, rozhodla som sa ho dnes pripraviť. 
Vajíčka, ani smotana sa vraj nepokazia, rozložením sa chuť jednotlivých ingrediencií spojí do jednej  finálnej a nezabudnuteľnej chute. Likér zhustne, zožltne a dospeje.
Inak recept som našla u skvelej Florentíny  :-) Upravila som však pomer cukru, nebolo to vôbec sladké...


VAJEČNÝ LIKÉR


Potrebujeme:

3 žĺtka
2 vanilkové cukry / nie vanilínové/
100 g práškového cukru
250ml šľahačkovej smotany
320ml whisky/rumu

POSTUP:

1. Pripravíme si sklenenú fľašu, ktorú dobre umyjeme a do čistej nalejeme vriacu vodu, necháme desať minút stáť. To isté urobíme s viečkom. Vodu vylejeme, fľašu necháme odkvapkať a vychladnúť.

2. Žĺtky rozmiešame s cukrom pomocou ručnej metličky na hladkú kašu. Prilejeme smotanu a alkohol, krátko zamiešame a prelejeme do pripravenej fľaše. Dobre uzavrieme a uložíme do chladničky minimálne na tri týždne /čím dlhšie, tým lepšie/.

3. A tešíme na príchod Vianoc a degustáciu 👍 



A máme hotovo.




Pred pár dňami mi dorazila nová výšivka, keďže milujem bulldogy, bola to srdcovka. 
Už sa teším na vyšívanie, ale asi si to nechám na vianočný čas.





Prajem vám krásny deň!
A.

16 komentárov:

  1. Adi, vaječný likér se u nás v rodině dělá od nepaměti. Máme recept po babičce, ještě prvorepublikový. Je to tedy o dost pracnější a náročnější časově, ale je skvostný a na Vánoce u nás nesmí chybět. To jsou prostě ty tradice :)
    Měj prima den a na výšivku jsem zvědavá :)
    Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Peti :-)
      Prezrela som Tvoj blog, či tam nájdem Tvoj vaječný likér, ale nenašla som, tak je asi tajný :-))) Tak nech sa vydarí. A ja som zvedavá, čo bude z tohto.
      Na výšivku sa aj ja teším.
      Pekný deň, pá

      Odstrániť
  2. Adi, priznám sa, že vajcový likér som ešte nerobila ... ale karamelový robievam každý rok ... ďakujem za overený recept, skúsim urobiť ... Alexík je akýsi smutný ... pohladkaj ho za mňa ... Majte sa doma dobre ... pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lauri,
      ja väčšinou tiež robievam karamelový, tak som na tento zvedavá...
      Alexík spal a zobudil sa, keď som ho chcela odfotiť, tak preto ten "kukuč" :-) a ďakujem, pohladkám.
      Pekný večer, pá

      Odstrániť
  3. Aďko, také vyrábím, ale až o pár dní později. Já bych ho jinak do Vánoc vypila. :o)
    Hezké dny. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Dáška :-)
      Ja som ten môj zahrabala dozadu chladničky, aby som ho nemala na očiach a tak je veľká pravdepodobnosť, že vydrží do Vianoc :-)
      Pekné dni aj Tebe!

      Odstrániť
  4. Adinko, vaječný likér k adventní době prostě patří a domácí je vždycky lepší než kupovaný!
    Posílám pozdravy a hladím Alexe, moc krásná fotky!
    Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Helenka
      za milé slová a Alexíka pohladkám, bude rád :-)
      U nás vaječný likér pijem s mamou a svokrou...
      Aj ja pozdravujem, maj sa pekne, pá

      Odstrániť
  5. Také jsem dělávala vaječný likér, ale vždy zmizel ještě před Vánocemi. Jedině snad že bych ho zamkla do trezoru aby vydržel :-)
    Hezké dny, Romana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak snáď tak zachutil, že skôr zmizol, ako mal, čo bolo určite dobré znamenie :-)
      Pekné dni aj Tebe, pá

      Odstrániť
  6. Už roky som ho nerobila. Rozmýšľam, že ho tento rok pripravím v čokoládovej verzii.
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čokoládový som ešte nerobila, našim favoritom bol doteraz karamelový, ale skúšala som už aj mandľový a smotanový.
      Tak nech sa vydarí, pekný večer.

      Odstrániť
  7. Mmmmmhhh, Eierlikör zu Weihnachten .... und das neue Stickmuster sieht wirklich toll aus, viel Spaß beim Sticken.
    Liebe Grüße, Jutta

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Vypadá báječně. Dělala jsem ho doma jen jednou, takže bych ho po dlouhé době mohla zkusit znovu. Třeba podle tvého receptu, děkuji za něj.
    Krásné dny, pa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a teším sa, ak som Ťa naň inšpirovala.
      Tak nech sa vydarí, pá

      Odstrániť