:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)



21 novembra 2017

Gâteau magique ..

... ..alebo aj zázračný koláč.
Gateau magique je naozaj fantastický, jednoduchý na prípravu, ľahký a nie príliš sladký koláč. Existuje v dvoch základných variantách: čokoládovej a vanilkovej, ale je aj nutelová a iné.
Ja som včera odskúšala vanilkovú verziu. Vopred sa ospravedlňujem za kvalitu fotiek, ale piekla som ho večer a samozrejme aj ochutnávka bola večer :-)
A tu je recept, ak by ste ho chceli vyskúšať aj vy:

140g kryštálového cukru
1 vanilkový lusk alebo 1KL vanilkovej pasty
1PL studenej vody 
125g masla 82%
110g hladkej múky
500ml polotučného mlieka
4 vajcia
štipka soli

POSTUP:
Oddelíme žĺtka od bielkov, každé dáme do samostatnej nádoby. Ku žĺtkom pridáme cukor, vanilkový struk a vodu a ručne miešame do peny.
Roztopíme maslo. Do rozšľahaných žĺtkov vlejeme maslo a premiešame.
Prilejeme mlieko a opäť ručne premiešame. Zmes je riedka, netreba sa toho zľaknúť.
Z bielkov so štipkou soli vyšľaháme tuhý sneh, ktorý jemne premiešame opäť ručne do zmesi.
Ja som koláč piekla vo forme s priemerom 20cm a bolo to tesné. Odporúčam misu z jenského skla alebo keramickú, tú stačí vymazať maslom.
Povrch uhladíme a v rozohriatej rúre pečieme pri 160°C 60 min. Po upečení koláč necháme vychladnúť min. 3 hodiny, ten náš chladol len 1 hodinu.
Koláč mi popraskal pri presune na tácku
Jednotlivé vrstvy sa počas pečenia krásne od seba oddelia a v konečnom reze to vyzerá, akoby bol koláč zložený z 3 vrstiev, na spodku je pevnejšia časť, v strede krémová a na vrchu jemná, nadýchaná. Servírujeme poprášený cukrom a s čerstvím ovocím . 
Ja som ho podávala s rozvarenými domácimi jahodami a malinami. U mojich dvoch chlapov mal koláčik ohromný úspech :-)
Recept je variabilný, nabudúce ho vyskúšam z bezlepkovou múkou. 
Zdroj: internet 

A tu je dokončená výšivka:
Ďakujem za komentáre k predchádzajúcemu príspevku.
Prajem vám pekný večer!
A.


12 komentárov:

  1. Adinko, to musím vyzkoušet, vypadá opravdu skvěle!
    Moc chválím výšivku a přeji hezký večer, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Helenka,
      verím, že vám bude chutiť, u nás sa po ňom len tak zaprášilo :-)
      Potom daj vedieť.
      Maj sa krásne, pá,
      A.

      Odstrániť
  2. Ten koláč vypadá fantasticky! Určitě ho vyzkouším. Moc děkuji za super inspiraci :-)
    Přeji krásné dny, Klárka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, som rada, ak som inšpirovala. Nám veľmi chutil. Chystám sa na nutellový :-)
      Pekný večer,
      A.

      Odstrániť
  3. Naozaj to vyzerá aj pre mňa, čo neviem a ani moc nechcem vedieť vypekať :-)
    Možno v polovičnom množstve niekedy vyskúšam :-)
    Aďka, zaujímavá výšivka, som zvedavá na zakončenie, potom ukáž, moc sa na to teším!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka,
      ďakujem, verím, že ťa nadchne. Ak ho budeš piecť z polovičnej dávky, daj ho do malej formy, aby bol vysoký, boky vymaž maslom a naspodok odstrihni papier na pečenie a potom sa Ti pekne vyklopí z formy :-)
      No, práve premýšľam, čo z výšivkou...potom ukážem.

      Odstrániť
  4. Jediná moje záchrana je to, že mám pokaženou troubu!
    Dala bych si hned.
    Zdravím a mávám!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Janka,
      verím, že čoskoro bude rúra opravená a koláčik budete piecť... :-)
      Pekný večer,
      A.

      Odstrániť
  5. Postup vyzerá naozaj jednoducho a konečný efekt s tými vrstvami je veľmi efektný. To musím vyskúšať. Prajem všetko dobré, Aďka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Monika,
      verím, že ťa koláčik nadchne, tak ako nás :-)
      Držím palce, pekný deň,
      A.

      Odstrániť
  6. Вышивка очень симпатичная! И спасибо за рецепт!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Большое спасибо за приятные слова...

      Odstrániť