:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)



17 mája 2016

Noky s rajčinami a olivami a bazový sirup

Milé blogerky,
verím, že ste dnes prežili krásny a možno aj úspešný deň. 
Dnes sa mi nechcelo stáť pri hrncoch a tak sme mali tento ľahký obed. Vyskúšajte, neoľutujete :-) Vhodné aj na rýchlu večeru. 
V lete je to vynikajúce aj z čerstvých rajčín.
A tu je recept:

Noky s rajčinami a olivami

Potrebujeme:

1 malá červená cibuľa
2 strúčiky cesnaku
1 plechovka lúpaných krájaných rajčín
olivový olej
soľ
čierne korenie
hrsť čerstvých bazalkových listov
1PL cukru
1 malý pohár čiernych olív
parmezán
500g nok

POSTUP:

Cibuľu a cesnak olúpeme, cibuľu pokrájame na malé kocky, cesnak nasekáme nadrobno. 
V hrnci rozohrejeme trochu oleja, orestujeme cibuľu, prisypeme cesnak a spolu krátko opečieme, pridáme rajčiny aj so šťavou, ochutíme soľou, korením a cukrom a pod pokrievkou dusíme. Po čiastočnom zredukovaní pridáme olivy a nasekané bazalkové listy a krátko spolu prehrejeme. 
V osolenej vode uvaríme noky do zmäknutia, teda pokým nevyplávajú na povrch, zlejeme ich a premiešame s omáčkou. Jednotlivé porcie ozdobíme nastrúhaným parmezánom. Dobrú chuť!


Práve som dorobila bazový sirup. Kvety sa lúhujú až 48 hodín. Robím ho každý rok a ešte sa chystám aj na bazovú šťavu. 
A samozrejme sa teším aj na vyprážané bazové kvety v cestíčku :-)
Robíte z bazy niečo aj vy?

 Prajem vám pekný večer!

11 komentárov:

  1. Mňam, mňam, noky i bezový sirup mám moc ráda :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňam, mňam, noky i bezový sirup mám moc ráda :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aďka, obedík výborný!!!
    Ja som kedysi dávno tiež bazový kvet vyprážala. Vlani som chcela vyskúšať sirup, ale som akosi prešvihla kvitnutie :-)
    Dúfam, že to tento rok stihnem, ale u nás to nebude rýchlo :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, obedík výborný, ale hlavne rýchly.
      Včera večer som stihla aj vypražiť bazu a veru sme si pochutili :-) dokonca aj Kubíkovi chutilo.
      Dúfam, že to tento rok stíhaš, ja som robila aj šťavu.
      Pááá

      Odstrániť
  4. Naštěstí jsem po obědě, ale výborně vypadají obě dobroty!
    Adi, chtnalo by mi u vás!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Heli, teším sa, že by si sa u nás "ponúkla".
      Pa, pozdravujem,
      A.

      Odstrániť
  5. Mmmhhhh, da läuft mir ja das Wasser im Mund
    zusammen, wunderschöne Fotos, die Lust machen!
    LG, Jutta

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Adka dakujem za navstevu na mojom blogu a za pekny komentar. Nestiham nic :) este vcera sme bo!i boli doma v trojke. Starsi syn bol chory a ten mladsi dostal zas 6 chorobu. No potesenie :) Dnes uz je v skolke a ked druhy zaspi letim na zahradu zasadit letnicky :) Maj sa krasne zdravim Kubka :) PS: vyskusaj bazovu limonadu - vyborna! U nas este nekvitne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Mirka,
      ďakujem za milý komentár. Poznám to, chvíľu je dobre a potom zase nejaká choroba...
      Bazovú limonádu som už robila, je výborná, máš pravdu.
      Pekný dník aj Tebe,
      A.

      Odstrániť