:-)

"Daj každému dňu šancu, aby sa stal najkrajším dňom Tvojho života".(M.Twain)

23 apríla 2015

Špargľové menu / das Spargelmenü

Milí priatelia,
na úvod Vám ďakujem za Vašu priazeň a návštevu "u mňa".
Keďže je sezóna špargle, naše dnešné menu bolo práve s ňou. Teda polievočka bola z bielej a rizoto zo zelenej. A tu je link na špargľovú krémovú polievku (bez smotany).Mňam. :-) A tie syrové guľôčky Vás určite dostanú.
Špargľové rizoto s tarhoňou

Moja bylinková minizáhradka
ŠPARGĽOVÉ RIZOTO
Suroviny:
300g zelenej špargle
250g tarhone
700ml mäsového vývaru
2lyžice masla olej
100g výrazneho syra (napr.parmezán)
soľ
mleté čierne korenie
150g grilovaných farebných paprík
4PL petržlenovej vňate nasekanej
1 mladá cibuľka so zelenou vnaťou
lístky čerstvého tymianu
Postup:
Očistenú špargľu pokrájame na 3cm kúsky, vložíme ich do panvice, osolíme, na rozpustenom masle
 opekáme 2 minúty a odstavíme. Do hrnca dáme olej a tarhoňu a opekáme ju, kým nezhnedne. Podlejeme vývarom a dusíme na miernom ohni. Asi v polovici dusenia pridáme k tarhoni opečenú špargľu, cibuľku nakrájanú na kolieska, papriku nakrájanú na kúsky, podlejeme zvyšným vývarom a dusíme pod pokrievkou. Keď je tarhoňa takmer udusená, do hrnca dáme nastrúhaný syr a necháme ho rozpustiť. Vsypeme bylinky a okoreníme. Ozdobíme hoblinkami syra.
Dobrú chuť!
Pekný večer,
A.

6 komentárov:

  1. Adinko, u vás by mi moc chutnalo! Fotky jsou skvělé!
    Měj hezký pátek, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Helenka, si milá.
      Pa, pekný víkend!
      A.

      Odstrániť
  2. Vyzerá to skvelo, ale špargľu som raz jedla a nebolo to nič pre mňa. Možno by som mala opäť vyskúšať. Tak to bolo s olivami. Prvú som ani nedojedla a teraz jem iba s chlebom.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Emily,
      ďakujem za pochvalu. Musím povedať, že aj ja som začínala s jednou olivou a dnes ich už mám rada :-)
      Špargľa je fajn, keď je dobre pripravená, môj 3-ročný syn ju už jedáva...
      Pekný večer,
      A.

      Odstrániť
  3. Mňam, to bych si moc ráda dala, polévku i rizoto, mňam :-) jen máme asi v češtině jiné slovo pro spargl a já nevím, co to je :(. Hádám, že nějaká bylinka nebo zelenina? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za návštevu u mňa. Ak sa nemýlim, u vás je to chřest :-)
      Pekný dník!
      A.

      Odstrániť